D. MARTIN LUTHER

Das ist : Die gantze Heilige Schrifft | Deudsch | Auffs new zugericht.

BÜCHER DES ALTEN TESTAMENTS.

DER PROPHET DANIEL

X. 10—15

VND sihe / Eine Hand rüret mich an / vnd halff mir auff die knie vnd auff die hende / 11 vnd sprach zu mir / Du lieber Daniel / merck auff die wort / die ich mit dir rede / vnd richt dich auff / denn ich bin jtzt zu dir gesand. Vnd da er solch mit mir redet / richtet ich mich auff / vnd zittert. 12 Vnd er sprach zu mir / Fürchte dich nicht Daniel Denn von dem ersten tage an / da du von hertzen begertest zu verstehen / vnd dich casteietest fur deinem Gott / sind deine wort erhöret / vnd ich bin komen vmb deinen willen. 13 Aber der Fürst des Königreichs // in Persenland / hat mir ein vnd zwenzig tage widerstanden / Vnd sihe / Michael der furnemesten Fürsten einer / kam mir zu hülffe / Da behielt ich den Sieg bey den Königen in Persen. 14 Nu aber kome ich / das ich dich berichte / wie es deinem Volck hernach gehen wird / Denn das Gesicht wird nach etlicher zeit geschehen. 15 Vnd als er solchs mit mir redet / schlug ich mein angesicht nider zur Erden / vnd schweiget stille.

DER PROPHET DANIEL

XII. 1

ZVR SELBIGEN ZEIT / WIRD DER GROSSE FÜRST Michael / der fur dein Volck stehet / sich auffmachen / Denn es wird ein solche trübselige zeit sein / als sie nicht gewest ist / sint das Leute gewest sind / bis auff die selbige zeit. ZUR SELBIGEN ZEIT / WIRD DEIN VOLCK ERRETTET WERDEN / ALLE DIE IM BUCH GESCHRIEBEN STEHEN.

 



DIE BÜCHER DES NEWEN TESTAMENTS.

DIE EPISTEL S. JUDAS 

8–10

DEsselbigen gleichen / sind auch diese Trewmer /die das Fleisch beflecken / die Herrschaften aber verachten / vnd die Maiesteten lestern. | 9 Michael aber der Ertzengel / da er mit dem Teufel zanckte / vnd mit jm redet vber dem leichnam Mose / thurste er das Vrteil der lesterung nicht fellen / sondern sprach / Der HERR straffe dich. |10 Diese aber lestern / da sie nichts von wissen / Was sie aber natürlich erkennen / darinnen verderben sie / wie die vnuernünfftigen Thier.

 



Monogrammist MS. Die siebente Posaune. Lutherbibel 1534 Holzschnitt Nr. 118
Monogrammist MS. Die siebente Posaune. Lutherbibel 1534 Holzschnitt Nr. 118

DIE OFFENBARUNG S. JOHANNIS

XII. 1—6

VND ES ERSCHEIN EIN GROS ZEICHEN IM HIMEL / Ein Weib mit der Sonnen bekleidet / vnd der Mond vnter jren Füssen / vnd auff jrem Heubt eine Krone von zwelff sternen. | 2 Vnd sie war schwanger / vnd schrey / vnd war in Kindesnöten / vnd hatte grosse qual zur Geburt.

VND es erschein ein ander Zeichen im Himel / vnd sihe ein grosser roter Drach / der hatte sieben Heubter vnd zehen Hörner / vnd auff seinen Heubten

sieben Kronen / 4 vnd sein Schwantz zoch den dritten

teil der Sternen / vnd warff sie auff die erden. Vnd der

Drach trat fur das Weib / die geberen solt / auff das / wenn sie geboren hette / er jr Kind fresse.  5 Vnd sie gebar einen Son ein Kneblin / der alle Heiden solt weiden mit der eisern Ruten / Vnd jr Kind ward ent- rückt zu Gott vnd seinem Stuel / 6 Vnd das Weib entflohe in die Wüsten / da sie hat einen Ort bereit von Gott / das sie daselbs erneeret würde / tausent / zwey hundert / vnd sechzig tage. 

DIE OFFENBARUNG S. JOHANNIS

XII. 7—9

VND es erhub sich ein streit im Himel / Michael vnd seine Engel stritten mit dem Drachen / Vnd der Drach streit vnd seine Engel / 8 vnd siegeten nicht / Auch ward jre Stete nicht mehr funden im Himel. 9Vnd es ward ausgeworffen der gros Drach / die alte Schlange / die da heisst der Teufel vnd Satanas / der die gantze Welt verfüret / vnd ward geworffen auff die Erden vnd seine Engel wurden auch da hin geworffen.

DIE OFFENBARUNG S. JOHANNIS

XX. 1—3

VND ICH SAHE EINEN ENGEL VOM HIMEL FAREN / der hatte den schlüssel zum Abgrund / vnd eine grosse Ketten in seiner hand.  2 Vnd ergreiff den Drachen / die alte Schlange / welche ist der Teufel vnd der Satan / vnd band jn tausent jar / 3 vnd warff jn in den Abgrund / vnd verschlos jn vnd versiegelt oben darauff / das er nicht mehr verfüren solt die Heiden / bis das vollendet wurden tausent jar / vnd darnach mus er los werden eine kleine zeit.

Monogrammist MS .  Der Engel mit dem Schlüssel zum Abgrund bindet den Drachen auf tausend Jahre. Lutherbibel 1534 Holzschnitt Nr. 126
Monogrammist MS . Der Engel mit dem Schlüssel zum Abgrund bindet den Drachen auf tausend Jahre. Lutherbibel 1534 Holzschnitt Nr. 126

QUIS UT DEUS  – DER ERZENGEL MICHAEL IN DER BILDENDEN KUNST – VIRTUELLE AUSSTELLUNG UND MATERIALSAMMLUNG